Wikia

Memory Alpha

USS Потьомкин

Беседа0
556pages on
this wiki
USS Потьомкин
USS CairoCrazyHorseRepulse.jpg
TrantorianAdded by Trantorian
Клас: Екселсиор
Организация: Федерацията/Звезден флот
Статут: Действащ (2374)

USS Потьомкин е федерационен звезден кораб от клас Екселсиор, на служба във Звездния флот през средата и втората половина на 24-ти век.

ИсторияРедактиране

В 2361 година Потьомкин е последният федерационен кораб, който осъществява контакт с пропадналата в състояние на анархия колония на планетата Туркана IV. Екипажът му е предупреден, че всеки, който се транспортира до повърхността ще бъде убит.

Също през 2361 година лейтенант Уилям Т. Райкър е назначе на служба на Потьомкин. По време на престоят му на кораба той ръководи наземна мисия, за да евакуира аванпостта на Нелвана IV заради опасно енергиийно поле, което опасва планетата. След използването на транспортьор за завършването на евакуацията за екипажа на кораба остава скрито, че енергийното поле е повлияло на машината и на повърхността е създаден точен дубликат на Райкър. Потьомкин напуска орбита и оставя дубликата да оцелява сам за следващите осем години. След тази мисия Райкър е повишен до младши командир.

Офицерите на борда на Потьомкин редовно организират игри на покер. Като млад офицер Райкър участва в тях, често за да спечели благоразположението на по-старшите от него.

По идея на Райкър Потьомкин изпитва тактика за заблуждаване на корабни сензори като застава над магнитния полюс на планета и изключва захранването си.

През 2368 година Потьомкин превозва доктор Тоби Ръсел до USS Ентърпрайз-D, където той трябва да помогне на лейтенант Уорф да се възстанови от тежка травма на гръбначния стълб.

По време на войната с Доминиона Потьомкин е част от Девети флот разположен около Бажор. През 2374 година корабът посещава станция Дълбок космос 9 заедно с корабите USS Екситър, USS Съдърланд и USS Акаги, за да бъдат ремонтирани.

БележкиРедактиране

Според Star Trek Encyclopedia Потьомкин, подобно на предишните звездни кораби с това име, е кръстен на известния руски държавник Григорий Потьомкин. Пак там регистрацонният номер на кораба е посочен като NCC-18253.

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики