Wikia

Memory Alpha

Уилям Рос

Беседа0
659pages on
this wiki
William Ross.jpg
Адмирал Уилям Рос през 2375
Пол: Мъжки
Раса: Човек
Организация: Звездния флот на Федерацията
Ранг: Вице адмирал
Статут: На служба (2375)
Игран от: Бари Дженър
William Ross 2374.jpg
Адмирал Уилям Рос през 2374

Уилям Дж. Рос е старши офицер от Звездния флот, командващ военните операции по време на войната с Доминиона. Като вице адмирал Рос командва силите на Звездна база 375. Води битката на Кардасия и председателства при подписването на примирието на Бажор.

КариераРедактиране

Като главнокомандващ силите на флота, Рос координира битки от Звездна база 375. След като капитан Сиско се завръща, успял в мисията си да унищожи съоръженията за производство на бял кетрацин, адмирал Рос изисква пълният доклад.

Капитан Бенет служи като негов консултат в ранния стадий на войната. Когато Бенет се премества да командва седмото тактическо крило, Рос назначава Сиско на нейно място и предава USS Дефайънт на Старши лейтенант Джадзия Дакс. Адмирал Рос подкрепя и защитава плана на Сиско за операция Връщане.

На Рос се налага да заповяда на Сиско да върне древна плочка на Бажор, след като Кай Уин Адами протестира пред Звездния флот.

В края на 2374, адмирал Уилям Рос удостоява Сиско с медала за храброст Кристофър Пайк за действията му при операцията за превземане на Космическа станция 9 и принуждаването на Доминиона да отстъпи. По-късно предоставя командването на Сиско при първото нападение в пространството на Доминиона в системата Чин'тока. По-късно генерал Морток обещава на Сиско и адмирал Рос, че само след една година ще пият кърваво вино в сградата на Кардасианското централно командване. След като Ромуланската Звездна империя се включва във войната, адмирал Рос пристига на Космическа станция 9, за да им помогне при изграждането на ромулански контингент на предните линии. След като разбира, че ромуланците са поставили плазмени торпеда на една от луните на Бажор-Дерна, Рос казва на сенатор Кимара Кретак да ги премахне, макар в началото да отказва да се замесва.

Рос временно помага на Отдел 31 през 2375 да вкарат техен човек в най-високите нива на ромуланското правителство. Адмирал Рос извършва церемонията по женитбата на кап. Сиско с Касиди Йейтс.

След унищожението на USS Дефайънт, адмирал Рос предоставя на кап. Сиско USS Сао Пауло на кап. Сиско и му дава възможността да преименува кораба на USS Дефайънт.

По време на битката на Кардасия, адмирал Рос предвожда масивната атака срещу Доминиона, а след това участва в подписването на примирието на Бажор и изнася реч пред делегатите по време на церемонията, цитирайки Дъглас МакАртър.

„Преди 400 години, един генерал казва следните думи след края на една ужасна война: ”Днес оръжията затихват. Голяма трагедия привършва... опознахме горчивината от загубата и сладоста на победата и от двете се научихме, че няма връщане назад. Трябва да се движим към бъдещето и да запазим мира и това, което спечелихме от войната.”

Вижте същоРедактиране

Around Wikia's network

Случайно уики