Wikia

Memory Alpha

Стар Трек: Следващото поколение

Беседа0
689pages on
this wiki
Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Стар Трек: Следващото поколение
TNG head.png

Логото на сериала TNG

Съкращение: TNG
Създаден от: Джийн Родънбъри
Студио: Paramount Pictures
ТВ канал: Viacom (САЩ)
Ефир 2, AXN Sci-Fi (България)
Продукция: 1987–1994
Излъчване: 28 септември 198723 май 1994 (САЩ)
199312 април 2008 (България)
Епизоди: 176 (7 сезона), 2 са пълнометражни (разделени на две части)
Обхващани години: 23642370
USS Enterprise-D, TNG Season 3-7.jpg

{{{Име на кораба}}}

USS Ентърпрайз-D
The Next Generation Main Cast Season 1.jpg

Актьорите през първи сезон

Актьорите през първи сезон
TNGCrewSeason2.jpg

Актьорите през втори сезон

Актьорите през втори сезон
TNG crew.jpg

Актьорите през шести сезон

Актьорите през шести сезон

Стар Трек: Следващото поколение (на английски: Star Trek: The Next Generation; често съкращаван като TNG) е вторият игрален Стар Трек телевизионен сериал. Действието на сериала се развива през 24 век. Както и предшественика си, сериалът е създаден от Джийн Родънбъри. Продуциран от Paramount Pictures, сериалът се излъчва в САЩ по Viacom от септември 1987 до май 1994. Сериалът води до два нови сериала, действието на които се развива в "TNG ерата": Стар Трек: Космическа станция 9 (двата сериала се излъчват успоредно в последните два сезона на TNG) и Стар Трек: Вояджър.

В България сериалът е излъчван по Ефир 2 и AXN Sci-Fi.

Резюме Редактиране

Стар Трек: Следващото поколение премества действието във вселената един век след времето на Кърк и Спок. Сериалът описва една нова епоха, в която клингонците са съюзници на Федерацията, а ромуланците остават противници. Нови заплахи представляват ференгите (по-късно те са използвани за комичен ефект), кардасианците и Борг. Докато Стар Трек: Оригиналният сериал (TOS) е направен през 60-те години на 20 век, първите няколко сезона на Следващото поколение притежават всичките белези на продукт от 80те.

Както и оригиналния Стар Трек, TNG е главно за изследване на космоса. Действието се концентрира около приключенията на екипажа на космическия кораб USS Ентърпрайз (NCC-1701-D). В началото сериала не се харесва много, докато не се излъчва епизода "Най-доброто от двата свята", който маркира промяна към по-драматично действие, по-сериозен сюжет и по-малко епизодичност. Това подготвя пътя за Стар Трек: Космическа станция 9 и разпростиращата се върху три сезона война с Доминиона, както и за третия и четвъртия сезон на Стар Трек: Ентърпрайз. Стар Трек: Вояджър набляга повече на взаимоотношенията между екипажа. DS9, от друга страна, предлага балансирана политическа интрига, развитие на героите, подобно на сапунен сериал.

Както и при оригиналния Стар Трек, спецалните ефекти на TNG също използват модели, но благодарение на голямото развитие на компютърните ефекти, сериалът изпреварва предшественика си с оглед на качеството на ефектите. Този сериал бележи бум в популярноста на Стар Трек, и подготвя пътя за следващите три Стар Трек сериали.

Четри пълнометражни Стар Трек филма продължават приключенията на TNG актьорите, след края на сериала през 1994. Стар Трек: Космически поколения служи като "предаване на щафетата" от актьорите на оригиналният сериал, които са участвали в първите шест пълнометражни филма, на тези от Следващото поколение. Стар Трек: Първият контакт, пуснат две години по-късно, е първият пълнометражен филм, който включва само актьорите от TNG. Стар Трек: Бунтът (1998) продължава развитието на героите от сериала. През 2002, Стар Трек: Възмездието предлага завършек на сюжета подхванат от сериала, въпреки това някои от актьорите се надяват, че за вбъдеще някой може да продължи историята.

Основен актьорски състав Редактиране

Участват Редактиране

Участват още Редактиране

Въпреки че често е считана за част от основния актьорски състав, Диана Мулдаур (Катрин Пуласки) е записана като гостуваща актриса във втория сезон.

Продукционен екип Редактиране

Епизоди Редактиране

Първи сезон Редактиране

TNG Сезон 1, 25 епизода: Шаблон:TNG-Сезон1

Втори сезон Редактиране

Трети сезон Редактиране

Четвърти сезон Редактиране

Пети сезон Редактиране

Шести сезон Редактиране

Седми сезон Редактиране

Свързани теми Редактиране

Стар Трек: Следващото поколение в България Редактиране

В България Стар Трек: Следващото поколение за първи път е излъчван по Ефир 2 в периода 1993-1995, като е излъчен целият първи сезон и част от втори с дублаж на български. Сериалът е излъчван и по AXN Sci-Fi със субтитри на български от 2 декември 2006, като са излъчени всички сезони.

Медия Редактиране

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики