Wikia

Memory Alpha

Стар Трек: Космическа станция 9

Беседа0
682pages on
this wiki
Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Стар Трек: Космическа станция 9
DS9 head.png

Логото на сериала DS9

Съкращение: DS9
Създаден от: Рик Бърман
Майкъл Пилър
Студио: Paramount Pictures
ТВ канал: Viacom (САЩ)
Нова телевизия (България)
Продукция: 1993–1999
Излъчване: 3 януари 19932 юни 1999
Епизоди: 173 (7 сезона), 3 пълнометражни (разделени на две части)
Обхващани години: 23692375
Deep space 9.jpg

{{{Име на кораба}}}

Космическа станция 9
DS9CrewSeason1.jpg

Актьорите през първи сезон

Актьорите през първи сезон
DS9 crew.jpg

Актьорите през пети сезон

Актьорите през пети сезон
DS9CrewSeason7.jpg

Актьорите през седми сезон

Актьорите през седми сезон
За статията относно космическата станция вижте Космическа станция 9.

Стар Трек: Космическа станция 9 (на английски: Star Trek: Deep Space Nine) е третият игрален телевизионен Стар Трек сериал. Излъчван е от януари 1993 до май 1999, и е първият Стар Трек сериал, който не е създаден от Джийн Родънбъри, а от Рик Бърман и Майкъл Пилър. Той също е единствения Стар Трек сериал, който е излъчван заедно с друг Стар Трек сериал до края; Стар Трек: Следващото поколение от 1993-1994, и Стар Трек: Вояджър от 1995-1999.

В България сериалът е излъчван по Нова телевизия.

Резюме Редактиране

Космическа станция 9 отиде там, където никой Стар Трек не е бил – това е първият сериал действието, на който не се развива на космически кораб, а на космическата станция, позната като Космическа станция 9. Когато Брандън Тартикоф обсъжда сериала с Рик Бърман, казва, че иска да има нов формат.

Сериалът е известен с комплексните си герои и сюжети, включвайки бойни сцени и една по-мрачна (и по-малко утопична) атмосфера. За разлика от предшествениците си Стар Трек: Оригиналният сериал и Стар Трек: Следващото поколение, Космическа станция 9 избягва епизодичния формат, като вместо това включва сюжети, обхващащи повече от един епизод. Също така се занимава с теми, които не са били разглеждани толкова подробно досега в Стар Трек: расизъм, сексуалност, война, политика и най-вече религия.

За разлика от другите Стар Трек сериали, DS9 има голям брой поддържащи герои. Например: Ног, Ром, Елим Гарак, Дукат, Уин Адами, Уеюн, женския метаморф, Дамар, Марток, Касиди Йейтс, Лийта, Брънт, Ишка и Зек.

Майлс О'Брайън и Уорф – важни герои от TNG – също играят основна роля и в DS9. Няколко герои от Следващото поколение имат поддържащи роли в сериала, например Кейко О'Браян и Гаурон. Още няколко TNG се появяват за кратко, като капитан Жан-Люк Пикар, Томас Райкър, Кю, Луаксана Трой, Кърн, Лурса, Б'Етор, адмирал Алина Нечайев, Ваш и Торал. Джулиан Башир и Куарк, пък от своя страна се появяват в Следващото поколение, епизодите "Право по рождение, първа част" и "Първородният син". Куарк се появява и в пилотния епизод на Стар Трек: Вояджър, "Пазачът".

Герои от Оригиналният сериал също са "съживени", като например Кор, Канг, Колот и Арни Дарвин.

Сериалът се фокусира на раси, включени за първи път в TNG, като бажоранците, кардасианците, трил и ференгите. По-късно, клингонците и ромуланците (и двете създадени в TOS) стават също основни раси в сериала. Други раси, които се появяват са вулканците, болианците и бензитите. Сериалът също въвежда и нови раси, най-известни от които са метаморфите, Ворта и Джем'Хадар, които съставят Доминиона.

Космическа станция 9 включва и основни герои, които не са част от Звездния флот, като Кира Нерис, част от бажоранската милиция и Одо, началник на службата за безопасност, както и цивилни лица като Куарк и Джейк Сиско.

Сериалът се занимава и с огледалната вселена, която не е включвана от епизода на TOS, "Огледалце, огледалце". Огледалната вселена е главна част от пет епизода: "Преминаване", "През огледалото", "Разбито огледало", "Възкръсване" и "Новата маскировка на императора".

В допълнение към посещенията в огледалната вселена, сценаристите на DS9 написват и няколко епизода, в които на героя Майлс О'Браян е нанесена лична травма. Това става повод за шеги между екипа.

Някои от бившите продуценти и сценаристи на DS9, участват и в други фантастични проекти като Бойна звезда Галактика, 4400, Фарскейп и Медиум.

Основен актьорски състав Редактиране

Участват Редактиране

Участват още Редактиране

От 1995, Ел Фадил е представян като Александър Сидиг в началните надписи.

Изпълнителни продуценти Редактиране

Сценаристи Редактиране

Епизоди Редактиране

Първи сезон Редактиране

DS9 Сезон 1, 19 епизода: Шаблон:DS9-Сезон1

Втори сезон Редактиране

Трети сезон Редактиране

Четвърти сезон Редактиране

Пети сезон Редактиране

Шести сезон Редактиране

Седми сезон Редактиране

Свързани теми Редактиране

Стар Трек: Космическа станция 9 в България Редактиране

В България Стар Трек: Космическа станция 9 е излъчван по Канал 1 на Българската национална телевизия през 1999 г., с български дублаж, като е излъчен само първи сезон.

Медия Редактиране

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики