Wikia

Memory Alpha

Стар Трек: Анимационният сериал

Беседа0
689pages on
this wiki
Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Стар Трек: Анимационният сериал
TAS title.jpg

Логото на сериала TAS

Съкращение: TAS
Създаден от: Джийн Родънбъри
Студио: Filmation
ТВ канал: NBC
Продукция: 1973–1974
Излъчване: 8 септември 197312 октомври 1974
Епизоди: 22 (2 сезона)
Обхващани години: 22692270
USS Enterprise, TAS.jpg

{{{Име на кораба}}}

USS Ентърпрайз (NCC-1701)
Animated crew.jpg

Екипажът по време на петгодишната мисия

Екипажът по време на петгодишната мисия
TAS DVD title.jpg

DVD Лого

Може да търсите, все още неозаглавения анимационен сериал, предложен от Дейвид Роси.

Стар Трек: Анимационният сериал (официално озаглавен Стар Трек), анимационните приключения на Стар Трек, са продължение на пътешествията на USS Ентърпрайз от оригиналния Стар Трек сериал.

Резюме Редактиране

Анимационният сериал се излъчва по NBC от септември 1973 до октомври 1974. Сериалът е направен от анимационното студио Filmation, а сценариите на епизодите са написани от професионални фантастични писатели, включително Лари Нивен, Д.К. Фонтана, Дейвид Джерълд и Самюел А. Пийпълс.

Някои от историите са продължения на епизодите от оригиналния сериал, например "Още трибъли, още трибъли" (продължение на "Безброй проблеми"), "Имало едно време една планета" (продължение на "Отпуск") и "Страстта на Мъд" (продължение на "Жените на Мъд" и "Аз, Мъд").

С изключение на мл. лейтенант Чеков, всички основни герои от оригиналния сериал участват и в анимационния, като са озвучени от актьорите от оригиналния сериал (Чеков не присъства поради орязване на бюджета за наемане на актьори, въпреки това Уолтър Кьониг написва епизод от сериала). Д-р МакКой има ранг на командир, а сестра Чапел, лейтенант. Създадени са нови герои, като Арекс и М'Рес. Сериалът става най-скъпият анимационен сериал за времето си, главно заради предоставените гласове на шест, вече известни, актьори от Стар Трек: Оригиналният сериал. Почти всички извънземни и гостуващи герои са озвучени от Джеймс Дуън, Нишел Николс и Мейджъл Барет, въпреки това някои актьори отново изиграват ролите си от оригиналния сериал.

Сред завърналите се гостуващи актьори (и герои) са Марк Ленард (озвучава Сарек), Роджър К. Кармел (озвучава Хари Мъд), и Стенли Адамас (озвучава Сирано Джоунс). Въпреки че героите Аманда Грейсън, Робърт Уесли, Кайл, Кор, Колот и Коракс се появяват и в Анимационният сериал, те са озвучени от Мейджъл Барет, Джеймс Дуън и сценариста Дейвид Джерълд (озвучава Коракс).

В сериала се появяват нови технологии като залата за развлечение (след това идеята е използвана и в TNG, под името холодек) и аква-совалката. Появяват се и много не-хуманоидне извънземни (както и няколко извънземни офицери на борда на Ентърпрайз), които е нямало как да бъдат включени в оригиналния сериал заради бюджета.

С излизането на Анимационният сериал на DVD, студиото изглежда е променило позицията, и по-скоро счита анимационният сериал като част от установения Стар Трек канон. [1] [2] [3] Преди това, Анимационният сериал не беше считан от Paramount Pictures като част от Стар Трек канон. Споменавания на събития от сериала се правят и в другите Стар Трек сериали, най-вече в Космическа станция 9 и Ентърпрайз (вижте раздела Зад кадър за повече информация). Джийн Родънбъри казва, че ако е знаел, че ще има още игрални Стар Трек сериали, е щял да направи анимационния сериал по-логичен и "каноничен" или изобщо е нямало да го направи.

През 1975, сериалът печели награда Еми в категорията "Най-добра детска програма" за сезона от 1974-1975, единствената награда Еми за най-добър сериал, спечелена от Стар Трек. Побеждава Captain Kangaroo и Розовата пантера. Лу Шеймер взема наградата.

Сериалът, който продължава две години, може да бъде считан като завършека на петгодишната мисия Ентърпрайз. Д.К. Фонтана разглежда 22 епизода като четвъртата година от пътешествието. StarTrek.com счита, че сериала представлява петата и последна година от мисията. [4]

На 21 ноември 2006 е пусната DVD колекция на целия сериал за Регион 1.

Основен актьорски състав Редактиране

Ролите се озвучават от Редактиране

And

Ролите се озвучават също и от Редактиране

Епизоди Редактиране

Първи сезон (16 епизода) Редактиране

Шаблон:TAS-Сезон1

Втори сезон (6 епизода) Редактиране

Шаблон:TAS-Сезон2

Вижте също Редактиране

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики