Wikia

Memory Alpha

Планета

Беседа0
692pages on
this wiki
Vulcan, 2286.jpg

Планетата Вулкан

Планета е наименованието на определен вид небесно тяло, което обикаля около звезда. Планетите се различават по състав, маса, както и по условията на повърхността. Определението за планета варира според културата.

В границите на Обединената Федерация на планетите, небесните тела с диаметър по-малък от 100 километра се класифицират като планетоиди или астероиди, а не планети.

Обликът на пленатата зависи от процеса на образуване, което означава къде и при какви условия се е формирала. Планетите могат да имат атмосфера, надминаваща размера и масата на самата планета, но могат и изобщо да нямат атмосфера. Ако има достатъчно маса, планетата може да събере голямо количество газ, за да започне термоядрен синтез, при който планетата започва да се превръща в протозвезда. В това си състояние тя започва да излъчва енергия, докато температурата и плътността на ядрото й се увеличават. Планетите могат да бъдат трансформирани в Клас M чрез тераформиране (TNG: "Пясъчен дом").

Федерацията има няколко планетни класификации различаващи се според масата, състава, условията на повърхността и състава на атмосферата на планетата.

ВидовеРедактиране

СписъциРедактиране

Списък на всички планети може да бъде намерен в категорията Планети. Следните списъци, са списъци на специфични групи планети:

Външни препраткиРедактиране

Around Wikia's network

Случайно уики