Wikia

Memory Alpha

Линда Парк

Беседа0
556pages on
this wiki
Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Линда Парк
Linda Park.jpg
Eyes OnlyAdded by Eyes Only
Дата на раждане: 9 юли 1978
Място на раждане: Сеул, Южна Корея
Герой(и): Хоши Сато
Файл:HoshiSato2151.jpg
292px

Линда Парк (родена на 9 юли 1978) е актрисата, която играе ролята на комуникационния офицер мичман Хоши Сато от Стар Трек: Ентърпрайз. Родена в Сеул, Южна Корея, тя се премества с родителите си в Сан Хосе, Калифорния, когато е на една година.

Ранни години и кариера Редактиране

Парк започна актьорската си кариера, още когато е дете, в местния театър. Първата и професионална роля е в пиесата Arcadia. Учи четири години в Бостънския университет, където завършва Изящни изкуства и продължава да работи в театъра.

След като завършва, тя прекарва известно време в Ню Йорк, а по-късно отива в Холивуд. Там тя се явява на кастингите на Час пик 2 и Джурасик парк III (и двата пуснати през 2001), успявайки да си спечели поддържаща роля във втория. Друг Стар Трек актьор, Брус Френч, също участва във филма.

Парк се появява в телевизионния сериал Popular по същото време, когато нейния колега от Ентърпрайз Антъни Монтгомъри участва в сериала. Двамата се появяват в един и същи епизод. Скоро след това, Парк е поканена да участва в Ентърпрайз.

На първото прослушване, Парк се изправя пред конкуренцията на много азиатски актриси, искащи ролята. В последствие продуцентите се спират на нея и тя получана ролята на Хоши Сато. Тя участва във всичките четири сезона, от 2001 до спирането на сериала през 2005.

По време на Ентърпрайз Редактиране

През 2004, докато Ентърпрайз е все още в продукция, Парк си взима почивка от сериала за да участва, заедно с актрисата от Следващото поколение Марина Сиртис и гостуващия актьор от Ентърпрайз Тъкър Смолууд, във фантастичния трилър Spectres. В последствие тя участва, със Сиртис в последния епизод на Ентърпрайз Това са пътешествията....

Парк участва в по-малко известните филми Geldersma (2004) и Honor (2005). Тя също участва в телевизионния филм от 2002 Taken (да не се бърка с мини сериала със същото име) и, през 2003, продуцира и участва в късометражния филм My Prince, My Angel. Наскоро завършиха снимките на хорър комедията Infestation, в която тя участва заедно с Рей Уайз.

След Ентърпрайз Редактиране

Парк продължава да участва в театрални постановки и след спирането на Ентърпрайз. Тя получава високи оценки за изпълнението си като Клитемнестра в пиесата Агамемнон.

Парк играе ролята на полицайката Сали Ланс от сериала на NBC Raines. Премиерата на сериала се състои през март 2007, и завършва още следващия месец. Тя участва и в полицейската драма на ABC Women's Murder Club. Въпреки че сериалът започва на 12 октомври 2007, Парк се появява за първи път в следващия, излъчен на 19 октомври. Първият и единствен сезон на сериала завършва на 13 май 2008, с епизод, в който участва актьорът от Ентърпрайз Джон Билингсли.

Парк има роля, заедно с Рей Уайз, в комедията на ужасите от 2009 Infestation. На 25 март 2009 тя се появява в епизод на сериала на NBC, Life, а на 19 май 2009 и в епизод на Law & Order: Special Victims Unit (заедно с Алан Дейл). Парк ще участва в първия епизод от втори сезон на сериала Crash, който е базиран на филма от 2004, в който участва Марина Сиртис.

Личен живот Редактиране

Парк излиза известно време с Том Харди, актьорът който играе Шинзон в Стар Трек X: Възмездието. Двамата живеят в Южен Лондон, Англия, и дори са били на път да основат своя собствена театрална компания. Тя също участва с Харди в пиесата Roger & Vanessa, на която е и съ-продуцент.[1][2] Въпреки това, Парк и Харди скъсват, и в момента тя живее в Лос Анджелис, Калифорния.

В момента Парк е сгодена. Тя също планира да се върне в Ню Йорк и да възобнови работата си в театъра. [3]

Други герои Редактиране

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики