Wikia

Memory Alpha

Кормчия

Беседа0
670pages on
this wiki

Кормчията (или щурман) е офицер от Звездния флот, който управлява щурвалната конзола на федеративните звездни кораби от 23 век.

Кормчията на тези кораби работи съвместно с навигатора, който вкарва курса на кораба. На USS Ентърпрайз, кормчията контролира скоростта и стойката на кораба, както и корабните оръжейни и защитни системи. Земния Звезден флот от 22 век също използва термина кормчия, но не е ясно дали управлява навигационната конзола, тъй като корабите като Ентърпрайз NX-01 имат само една щурвална станция.

До 24 век, щурвалните и навигационните системи се комбинират в едно. А оръжейните и защитните системи се контролират от тактическата станция, за разлика от 23 век, когато са управлявани от кормчията.

Възможно обяснение защо щурвалните и навигационните станции са били разделени през 23 век, но не преди, е че комбинацията от управлението на кораба, управлението на оръжията и навигацията е била твърде тежка за само един офицер. Поради тази причина, навигацията е била назначавана на друг офицер, а станциите са комбинирани по-късно отново, защото управлението на оръжията е отделено в друга конзола.

Списък на кормчии Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики