Wikia

Memory Alpha

Звездна база 11

Беседа0
689pages on
this wiki
Starbase 11 Planet.jpg

Ентърпрайз в орбита около Звездна база 11

Звездна база 11 е база на Федерацията, която се намира на шест дни, път при максимална уорп скорост, от звездната група "Талос". Тя разполага със съоръжения за ремонт и подръжка на звездни кораби и е поне от части пазположена на повърхността на планета. През 2267 година, комодор Мендез заменя комодор Стоун като командващ офицер на Звездна база 11.

ИсторияРедактиране

През 2267 година, USS Ентърпрайз се отклонява от пътя си, за да бъде ремонтиран в Звездна база 11 след сблъсък с извънредно мощна йонна буря. По време на престоя на кораба на базата се провежда военен съд срещу неговия капитан Джеймс Т. Кърк, поради изиграната от него на пръв поглед роля при смъртта на лейтенант Бен Фини. Впоследствие той е напълно оправдан, защото е разкрито, че смъртта на Фини е инсцинирана с цел погрешно да се привлече Кърк към отговорност.

По-късно през същата година, USS Ентърпрайз отново посещава Звездна база 11, намираща се вече под командването на комодор Мендез. Посещението е предизвикано от заповед, привидно идваща от базата, съпбразно която корабът трябва да се отклони от курса си и да пристигне при нея. Последвало разследване установява, че флашивата заповед всъщност е изпратена от първия офицер Спок, който се опитва да си осигури достъп до бившия си командващ офицер Кристофър Пайк и да го закара на забранената планета Талос IV.

Ресурси и съоръженияРедактиране

В допълнение към ремонтните си съоръжения, Звездна база 11 разполага с медицински отдел способен да осигурява интензивно лечение на тежко пострадали. Един от пациентите тук е флотски капитан Кристофър Пайк, който остава почти напълно инвалидизиран след сериозно облъчване с делта-лъчи. Звездната база подържа също компютърен цемтър, поне един бар и съдебна зала, както и поне една совалка носеща името Пикасо.

Списък на персоналаРедактиране

Приложения Редактиране

Зад кадър Редактиране

TOS generic planet 3a.jpg

Първоначалният вид на планетата.

Звездна база 11 е първата спомената и видяна звездна база в "Стар Трек".

Името на планетата, ня която тя е разположена не е известно, но е твърде вероятно тя да представлява луна на голямата планета с пръстени, която доминира небето над базата.

АпокрифРедактиране

В романа "The Needs of the Many", Хари Ким става първи офицер на Звездна база 11 през 2400 година (същата години, в която според алтернативната времева линия от последния епизод на "Стар трек: Вояджър", той става капитан на USS Роуд Айлънд, с който заминава на четиригодишна мисия в дълбокия космос.

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики