Wikia

Memory Alpha

Александър Сидиг

Беседа0
557pages on
this wiki
Статия за истинския свят
(написана от гледна точка на истинския свят)
Александър Сидиг
Alexander Siddig, 2002.jpg
ShranAdded by Shran
Рождено име: Сидиг Ел Тахир Ел Фадил Ел Сидиг Ел Абдерахман Ел Мохамед Ахмед Ел Абдел Карим Ел Махди
Пол: Мъж
Дата на раждане: 21 ноември 1965
Място на раждане: Судан, Африка
Герой(и): Джулиан Башир (Основен герой); вижте други роли
Julian Bashir, 2375.jpg
TrantorianAdded by Trantorian

Александър Сидиг (роден на 21 ноември 1965) е актьор известен с ролята си на Джулиан Башир от Стар Трек: Космическа станция 9. Участва в ролята на д-р Башир и в Стар Трек: Следващото поколение в епизода "Право по рождение, първа част". Прякорът му е "Сид".

Биография Редактиране

Сидиг Ел Тахир Ел Фадил Ел Сидиг Ел Абдерахман Ел Мохамед Ахмед Ел Абдел Карим Ел Махди е роден в Судан, Северна Африка, но прекарва по-голямата част от живота си във Великобритания, където учи в Лондонската академия по музикални и драматични изкуства (London Academy of Music and Dramatic Arts, LAMDA). Чичо му от майчина страна е актьора Малкълм МакДауъл; а чичо му от бащина страна е бившия министър-председател на Судан.

В началото на актьорската си кариера, той използва съкратена версия на името си, Сидиг Ел Фадил. В началото на четвъртия сезон на Косчическа станция 9 той приема псевдонима Александър Сидиг, вероятно защото повечето хора са се затруднявали при произнасянето на рожденото му име. Сидиг споменава, че името "Александър" е и било избрано на случаен принцип. (Star Trek: Deep Space Nine Companion) Актьорът използва името Ел Фадил като режисьорски псевдоним в епизода DS9: Просто бизнес.

От съюза с актрисата Нана Визитър Сидиг има син, Джанго Ел Тахир Ел Сидиг. Бременността на Визитър налага промяна и в нейния персонаж Кира Нерис, на която е присадено нероденото бебе на Кейко О'Браян (играна от Розалинд Чао). Джанго е роден на 16 септември 1996, по време на продукцията на DS9 епизода Let He Who Is Without Sin.... Сидиг и Визитър сключват брак на 14 юни 1997. Двамата се развеждат две години след края на Космическа станция 9 през 2001.

Впоследствие той се среща с актрисата Ким Катрал (Валерис в Стар Трек VI: Неоткритата страна. Двамата са видяни за първи път заедно на 9 юни 2005 по време на церемонията на наградите за жена на годината на Glamour в Лондон. [1] Не е известно сегашното състояние на връзката им, но излежда, че двама вече не са заедно.

Кариера Редактиране

Телевизия Редактиране

Първата телевизионна роля на Сидиг, е тази на принц Фейсал в продължението на Лорънс Арабски от 1990, A Dangerous Man: Lawrence After Arabia. През 1992 по време на кастинга на Стар Трек: Космическа станция 9, Сидиг се пробва за ролята на Бенджамин Сиско, но се оказва твърде млад. [2] В интервю през 2009, Сидиг казва, че известен най-вече с ролята си в Космическа станция и че веднъж му се е наложило да чака ФБР три часа на летището, само за да им даде автограф. [3]

Сидиг продължава да участва в телевизионни продукции. През 2003 участва в епизод на популярния шпионски сериал на BBC Spooks. През 2005, участва в епизода "Patriot Games" отFamily Guy, анимационен сериал създаден от Трек фена Сет МакФарлан. Също през 2005, участва в епизода "Cards on the Table" на британския детективски сериал Agatha Christie's Poirot. През 2006 той играе главната роля в телевизионния филм на BBC Hannibal.

През 2007, Сидиг играе ролята на бившия терорист Хамри Ал-Асад от шестия сезон на хитовия сериал на FOX 24. В този сезон участват и други Трек актьори като Майкъл Рейли Бърк, Джеймс Кромуел, Роджър Крос, Грегъри Итзин, Глен Моршауър, Наталия Ногулич, Рафаел Сбардж и Мори Стерлинг.

През септември 2009, Сидиг участва в сериала на BBC Waking the Dead в ролята на д-р Мохамед. През април 2010, е обявено че Сидиг е станал част от основния актьорски състав на британския сериал Primeval. Там той ще играе ролята на Фили Бъртън, харизматичен учен, който е начело на "Anomaly Research Centre".[4]

Филми Редактиране

След края на Космическа станция 9 през 1999 Сидиг участва основно във филмови продукции. През 2000, играе алпинист във Вертикална граница. Две години по-късно, участва заедно с Alice Krige, в Царството на огъня.

През 2005 Сидиг участва в два големи филма: Небесно царство на Ридли Скот и Сириана на Стивън Гейгън. В Сириана участват и Кристофър Плъмър, Робърт Фоксуърт и Дейвид Кленън.

През 2006, Сидиг играе ангел Гавриил в библейската драма Рождеството. През 2007 участва в The Last Legion, действието на който се развива по време на последните дни на Римската империя. През същата година той участва и във френската драма Un Homme Perdu (Изгубен човек). През 2008 той играе ролята на премиер-министъра Джон Хатчър в футуристичния ешкън Денят на прокълнатите, като във филма участва и чичо му, Малкълм МакДауъл.

Неотдавна Сидиг участва във филма Cairo Time, сниман в Кайро, Египет. Във филма, той играе ролята на оттеглил се египетски полицай. [5] Сидиг участва и в ролята на Хермес във фентъзи филма Сблъсъкът на титаните. Следващият филм, в който ще участва е драмата Miral на Шаблон:W, в него той играе бащата на главната героиня.

Други Редактиране

В театъра, Сидиг участва заедно с Ким Катрал в пиесата Whose Life Is It Anyway от 2005. След работа си по пиесата Сидиг и Катрал започват да се срещат. През 2008, Сидиг озвучава две аудио драми по Доктор Кой, което го прави един от малкото хора работели както по Стар Трек така и по Доктор Кой.

Появи Редактиране

Други герои Редактиране

Режисьорска работа Редактиране

Стар Трек интервюта Редактиране

  • DS9 Season 1 DVD special feature "Section 31-Hidden File 07" (интервю от Шаблон:Д)
  • DS9 Season 1 DVD special feature "Deep Space Nine Scrapbook Year One" (интервю от 18 септември 1992)

Външни препратки Редактиране

Around Wikia's network

Случайно уики