Wikia

Memory Alpha

Александър Маркъс

Беседа0
644pages on
this wiki
Маркъс.JPG
Пол: Мъж
Раса: Човек
Организация: Звездния флот на Федерацията
Отдел 31
Ранг: Адмирал на флота
Статут: Загинал
Починал: 2259
Игран от: Питър Уелър

"Ако имаш да казваш нещо... казвай го. Утре е твърде късно"

- Александър Маркъс, 2259

Александър Маркъс е офицер, оглавяващ Звездния флот през средата на 23-ти век, и член на Отдел 31. Той е баща на доктор Каръл Маркъс.

Макар и да е роден преди годината, в която е създадена алтерантивната реалност, за Александър Маркъс в главната реалност не се нищо, освен че е баща на Каръл Маркъс.

БиографияРедактиране

Маркъс е ментор на Кристофър Пайк и човекът, който убеждава последния да постъпи в Звездния флот.

През 2259 година именно Пайк склонява Маркъс да промени наказанието на неговото протеже Джеймс Кърк. Вместо да бъде върнат в Академията на Звездния флот заради нарушаване на Главната директива, той трябва да бъде понижен до първи офицер под командването на Пайк на борда на USS Ентърпрайз (NCC-1701).

КонспирацияРедактиране

Непосредствено след унищожението на Вулкан през 2258 година, Маркъс е убеден, че повишаване сигурността на Федерация трябва да премине през усилена милитаризация на Звездния флот. Към това го подтиква вярата му в предстояща и неизбежна война с Клингонската империя. По същото време Отдел 31 открива в космоса отдавна изчезналия кораб SS Ботани Бей, което дава възможност на адмирала да съживи Хан Нуниен Сингх и да го принуди да участва в плановете му като проектира нови оръжия под псевдонима Джон Харисън.

Адмирал Маркъс на борда на Венджънс.

Хан отказва да приеме някой да упражнява контрол върху него и се опитва да спаси останалия екипаж на SS Ботани Бей, които са държани като заложници от Маркъс, но опитът му е неуспешен и той е принуден да избяга сам. Дълбоко угорчен Хан повежда еднолична война срещу Звездния флот и дори атакува щаб-квартирата на му в Сан Франциско. В резултат Маркъс заповядва на Джеймс Кърк да започне преследване и екзекутира Харисън. Капитанът успява да залови опасния терорист, който му разкрива истинската си самоличност и тайната дейност на адмирала. Очаквайки подобен развой на събитията Маркъс пресреща Етърпрайз с построения в дълбока тайна USS Венджънс, звезден кораб от новия клас Дреднот. Намеренията на адмирала да изтрие всички свои следи в тази конспирация като унищожи Ентърпрайз, обаче се провалят, а самият той е убит от Хан.

Година по-късно Кърк ръководи възпоменателната служба в памет на всички загинали в следствие на конспирацията. (Пропадане в мрака)

Around Wikia's network

Случайно уики